Email to Geza Lorincze
  STOP/RESTART To STOP/RESTART this slideshow, hover/tap the large image then use the control buttonsSTOPSTARTat the bottom right corner  
   STOP/RESTART STOP the slideshow if you want to view the images individually   

  STOP/RESTART A képre húzva az egeret, ill. rákoppintva, a jobb alsó sarkában megjelenő vezérlő gombbal megállíthatod/újraindíthatod a vetítést       
  FULL SCREEN FULL SCREEN – RECOMMENDED for the BEST VIEW: hover/tap the large image and use theFULL SCREENicon at the top right corner  
  TELJES KÉPERNYŐ TELJES KÉPERNYŐ – AJÁNLOTT: húzd az egeret/koppints a nagy képre és használd a felső sarokban megjelenőFULL SCREENpiktogrammot!  
myMagicOwlCoin
  • COLL-Lanchid
 Séta a Duna-korzón át a felújított Lánchídhoz       A Lánchíd a magyarországi Duna-szakasz első állandó hídja. Építését gróf Széchenyi István kezdeményezte. Ő javasolta egy építtető részvénytársaság megalapítását is. A pénzügyi fedezetet jelentős mértékben a részvénytársaságot vezető Sina György bankár teremtette elő. Az építési munkák 1839-ben kezdődtek, a kész hidat 1849. november 20-án avatták fel Haynau osztrák császári tábornok jelenlétében. – A Lánchíd tervezője az angol William Tierney Clark, a kivitelezés irányítója a skót származású névrokon, Adam Clark volt. Utóbbi semminemű kitüntetést nem volt hajlandó elfogadni élete során. V. Ferdinánd király nemességet akart számára adományozni a Lánchíd építéséért, azonban ő, büszke lévén skót nemességére, ezt a megtiszteltetést elhárította. A király erre egy nagyobb méretű, színarany, címeres tubákos szelencét ajándékozott neki. – A II. világháború végén a visszavonuló németek felrobbantották. Az újjáépített hidat első felavatásának 100. évfordulóján nyitották meg. – A Lánchidat 2021-2023 között felújították. 
 Walking to the renovated Chain Bridge through the Danube Embankment       The Chain Bridge is the first permanent bridge across the Danube in Hungary. Count István Széchenyi was the main supporter of its construction and it was funded, to some extent, by Greek merchant Georgios Sinas (Sina György). – The bridge was designed by English engineer William Tierney Clark, structural engineer was Scottish engineer Adam Clark. (They were namesakes.) Dimensions: width:14.8m; length: 380m; span: 202m. The two lions at each of the bridgeheads were carved by sculptor János Marschalkó in stone. The opening ceremony attended by Austrian general Haynau was held on November 20, 1849 in a gloomy atmosphere after the lost Hungarian Revolution of 1848-49. The bridge was given its current name in 1898. – The Chain Bridge was renovated between 2021-2023. 
Kattints/koppints a hangjegyre háttérzenéért egy új ablakban, majd térj vissza ebbe az ablakba és szükség szerint indítsd el újra a diavetítést! Click/tap the musical note for background music in a separate window then return to this window and restart the slideshow if you wish!
Background music by Johannes Brahms (1833–1897): 21 Hungarian Dances
A slideshow újraindítása Restart this slidehow
  SLIDESHOW HELP  
    Further slideshows
  AUTUMN WALK around    the MOL CAMPUS TOWER        
  ŐSZI FOTOGRÁFIA    AUTUMN PHOTOGRAPHY  
         CHURCH on the HILL    PLÉBÁNIA az ISTENHEGYEN  
  KISPEST Budapest 19. kerület    WEKERLETELEP KÓS KÁROLY TÉR        
        SZENT ERZSÉBET TEMPLOM    Catholic Church in Sq. of Roses     
Email to Geza Lorincze
Start!
START